2018URVSOLIDÀRIA
2019 - 2019
Millorar el procés d’aprenentatge dels alumnes mitjançant la introducció de noves metodologies que puguin millorar la seva motivació.
El kiswahili és la llengua vehicular a les escoles de Kenya. No obstant això, molts dels estudiants parlen altres llengües aborígens a casa, i el kiswahili no és la seva primera llengua. Aquest fet implica que molts estudiants tenen dificultats de comprensió lectora, i aquest fet disminueix el seu procés d'aprenentatge. L'objectiu d'aquest projecte és utilitzar StratApp (una aplicació educativa gratuïta creada en el marc d'un projecte europeu coordinat per Mar Gutiérrez-Colon) per millorar la seva comprensió lectora. StratApp és una aplicació mòbil que es pot omplir amb qualsevol tipus d'activitats de comprensió de text i de lectura i funciona com un joc: l'estudiant ha de llegir el text, respondre les preguntes, fer les activitats i, si són correctes, passar a un nova pantalla. L'estudiant també rep feedback immediat. Els professors que participin en aquest projecte hauran de buscar textos, crear les activitats i pujar-los a l'aplicació. Un cop fet això, el joc pot començar a utilitzar-se. Els estudiants rebran una tauleta amb l'aplicació i hauran de jugar amb ella fins que superin tots els nivells: esperem que els estudiants es beneficiïn amb una nova metodologia; així com millorar la seva comprensió lectora. |
Participants
Nom | Centre |
---|---|
Mar Gutiérrez-Colón Plana | Universitat Rovira i Virgili |
Alicia Ndegwa | Laureate School, Kenya |
Ester Torres Simón | Universitat Rovira i Virgili |
Vanessa Esteve González | Universitat Rovira i Virgili |
Programa d'ajuts
Objectius
Objectiu general: Millorar el procés d'aprenentatge dels alumnes mitjançant la introducció de noves metodologies que puguin millorar la seva motivació.
Objectiu específic: Millorar la capacitat de comprensió lectora de la llengua suajili amb l'ús d'una aplicació gamificada.
Metodologia
No existeix una metodologia específica, els mètodes d'ensenyament seleccionats i utilitzats pel professor influeixen molt en l'aprenentatge dels alumnes i en el domini de les llengües estrangeres (Felder i Henriques, 1995; Khandaghi i Farasat, 2011; Opdenakker i Damme, 2006). Com a observació general, cap dels mètodes és millor o superior a un altre, tal com explica Frunza (2014). El que té la màxima importància és la capacitat del professor de seleccionar el mètode adequat que serà efectiu per a l'estudiant en la lliçó que s'imparteix (Frunza, 2014).