Marta Queralt reflexiona sobre l’aprenentatge digital en el concurs “Vols saber què investigo?”.
La investigadora presenta el monòleg “Mode scroll o aprenentatge” davant d’estudiants de batxillerat en una iniciativa de divulgació científica.
Marta Queralt ha participat recentment en el concurs de divulgació científica "Vols saber què investigo?", una iniciativa impulsada amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i la Diputació de Tarragona. La investigadora va pujar a l'escenari per presentar el monòleg "Mode scroll o aprenentatge", amb l'objectiu de reflexionar sobre l'impacte de les tecnologies digitals en els processos d'aprenentatge dels joves.
El repte consistia a explicar la seva recerca en només quatre minuts davant d'un públic format per estudiants de batxillerat. Més enllà de sintetitzar continguts, l'exercici requeria adaptar el llenguatge, el missatge i el format per connectar amb els i les adolescents i fomentar una mirada crítica sobre l'ús de les tecnologies digitals en l'àmbit educatiu.
Per a Queralt, aquesta experiència també ha representat un desafiament personal i comunicatiu, ja que era la primera vegada que realitzava un discurs d'aquestes característiques en un teatre i davant d'un públic nombrós. Tot i sortir de la seva zona de confort, la investigadora destaca la satisfacció d'haver pogut apropar la recerca científica als més joves d'una manera propera i accessible.
La preparació del monòleg ha comptat amb l'acompanyament de ComCiència, la unitat de comunicació i divulgació científica de la Universitat Rovira i Virgili, que ha donat suport a tot el procés creatiu i de preparació de la intervenció.