Universitat Rovira i Virgili

Análisis del uso docente de recursos educativos digitales en post pandemia

2021 - 2021

Recursos Educatius Digitals, post pandemia

Els centres educatius espanyols, igual que en la majoria de països del món van haver de tancar les institucions educatives, amb l'objectiu de contenir la propagació de la pandèmia Covid-19. Actualment estan en el que s'ha passat a dir, la post pandemia, i aquests centres educatius han hagut d'afrontar nous reptes tecnològics, educatius, metodològics i organitzatius, després de que es superessin, amb més o menys èxit, els desafiaments de la educació en línia, durant el període de confinament amb problemàtiques relatives a la bretxa digital en estudiants i docents, l'acompanyament emocional, la autonomia i l'autorregulació dels processos d'ensenyança-aprenentatge a distància i la comunicació amb les famílies

Participants

Nom Centre
Ramon Palau Martín Universitat Rovira i Virgili
Raul Santiago Universidad de la Rioja
Jordi Mogas Recalde Universitat Rovira i Virgili
Gisela Cebrián Universitat Rovira i Virgili

Objectius

Analitzar com els centres educatius d'Espanya estan implementant el procés d'ensenyança-aprenentatge durant el post confinament, posant un especial enfasis en l'ús dels recursos digitals i les estratègies per utilitzar-los.

Metodologia

Aquest projecte preten fer un anàlisis qualitatiu dels processos d'aprenentatge, ensenyança i organització de l'estat espanyol, a partir de 100 entrevistes d'equips directius, representants de totes les parts del país i de les diferents etapes i tipologies.

Resultats

Hits i resultats a aconseguir.

a. Documentació sobre el disseny de la investigació

b. Formació dels 8 entrevistadors

c. Realització de les 100 entrevistes

d. Article científic

e. Informe de divulgació

f. Accions de difusió