![]() |
Nadal Solanas, O., Usart Rodríguez, M., & Valls Bautista, C. (2025). Maker education in primary school: A qualitative study of guidance and evaluation of teacher training. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 11(2), 82-102 |
![]() |
Cepa-Rodriguez, E., & Mogas-Recalde, J. (2025). Digital Competence in the Master's Degree in Training for Teachers: The Influence of Academic and Emotional Factors on Its Development. Education Sciences, 15(12), 1586. |
![]() |
Fernández, K., Rozo-García, H., Alcántar-Nieblas, G.M., Rodríguez-Díaz, M., Schilling, S., Jerónimo-Montes, J.A., Vicario-Solórzano, C.M., & Gisbert, M. (2025). Impulsar la apropiación de políticas del Movimiento Educativo Abierto para fortalecer las instituciones de educación superior en Latinoamérica. Movilizando horizontes para el futuro de la educación y la ciencia abierta. Manifiesto desde la Cátedra UNESCO. Octaedro Editorial (87-106). Álvarez-Icaza, I., Arbués-Radigales, E., Corti, P., Huaringa-Angeles, K., Olivera-Castaños, L.F., Piedrahíta-Mejía, A.I., Rodríguez-Ramírez, L.A., Torres.Sánchez, P., & Usart-Rodríguez, M. (2025). Transformar la educación a través del acceso y la creación de recursos abiertos, hacia la equidad e innovación. Movilizando horizontes para el futuro de la educación y la ciencia abierta. Manifiesto desde la Cátedra UNESCO. Octaedro Editorial (107-134). |
![]() |
Palau, R., & Peláez, A. (2025). Avaluació mixta de la competència digital docent. Dykinson. |
![]() |
Valls, C.; Esteve-González, V., Usart, M.; Schina, D. (2025). Teachers' perspectives on the potential of educational robotics and coding for integration in arts, humanities, and promoting inclusion in schoolsa study in Spain, Belgium, Greece, and France. En Gutiérrez-Castillo, J.J., Piñero-Virue, R., León-Garrido, A., Montenegro-Rueda, M. Transformando la educación. Pensamiento computacional y robótica como motores de innovación. Dykinson pp. 239-256 |
![]() |
Curto‐Reverte, A., Peguera‐Carré, M. C., Cobos‐Rius, H., & Vidal‐Marti, C. (2025). The role of work‐integrated learning in the European Higher Education Area: A systematic review. Review of Education, 13(3), e70114. |
| Jorajuria-Elizondo, I., Reza-Flores, R.A., Usart-Rodríguez, M., & Pérez-CHávez, L.A. (2025). Modelo de Rotación por Estaciones para la enseñanza de las ciencias: experiencias de intervención en el aula multinivel en España y México. Eductec, 93, 1-21. | |
![]() |
Vallès-Català, T., Mogas, J., Navarro-Morali, C., & Palau, R. (2025). Enhancing Pilot Training with Virtual Reality: Evaluating Skill Acquisition and Student Perceptions. Research Square. |
![]() |
Lockhart, E.A. (2025). Why and How to Use eTwinning in Initial Teacher Education. eTwinning: Visibility of eTwinning Projects Group. July 2025 Newsletter. |
![]() |
(2025) WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. In M. Usart, M. Gisbert, J. Mogas, O. Nadal & Molero-Aranda, T. (eds), Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Gisbert-Cervera, M., & Usart-Rodríguez, M. (2025). Towards a sustainable digital educational ecosystem: a conceptural model. . WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Queralt-Romero, M., & Grimalt-Álvaro, C. (2025). Best educational practices with DT: analysis and evidence. WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili.. Molero-Aranda, T., & Lázaro-Cantabrana, J.L. (2025). Co-creation of Sustainable Learning Spaces: An Interdisciplinary Experience of Educational Innovation. WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Esteve-González, V., & López-Vilar, R. (2025). Observatory on digital competence in education: Educating citizens for the digital and global era. WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Llurba, C. (2025). Podcast to promote the professional vocation of future teachers. WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Gili-Moreno, S., Gisbert-Cervera, M., & Larraz, V. (2025). Democratic education and teacher training: an analysis from pedagogical thinking. WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Nadal-Solanas, O., Usart-Rodríguez, M., Valls-Bautista, C., & Marqués-Molías, L. (2025). Creativity and technology in Physical Education: Preparing pre-service teachers through maker culture. WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Rebolledo-Font de la Vall, R., Gisbert-Cervera, M., & Herrera, M. (2025). Repurposing multimodal AI tools for EFL essay writing. WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. Lockhart, E.A., & Barriuso, C. (2025). Exploring eTwinning in Initial Teacher Education.WFATE 8th Biennial Conference & ATEE Spring Conference 2025: Teacher Education in a Global World -Book of Abstracts. Publicacions Universitat Rovira i Virgili. |
![]() |
Borden-Lanza, Y. H., & Lores-Gómez, B., & Usart-Rodríguez, M. (2025). Formación Profesional y Competencia Digital Docente: una revisión sistemática de la literatura. RELATEC: Revisra Latinoamericana de Tecnologia Educativa, 24 (2), 139-160. |
![]() |
Usart-Rodríguez, M., Verdú-Pina, M., Villoro-Armengol, J., & Grimalt-Álvaro, C. (2025). La competencia digital de los docentes como predictora del uso de la tecnología en las aulas españolas.Zona Próxima, Revista del Instituto De Idiomas, Universidad del Norte. 43 (1). |
![]() |
García-Correa, M., Morales-González. M. J., & Gisbert-Cervera, M. (2025). El empleo de software de análisis cualitativo para una Revisión Sistemática. Ejemplos con MAXQDA. Educatio Siglo XXI, 43(2), 9-34. https://doi.org/10.6018/educatio.608911 |
![]() |
Reza-Flores, R. A., Vicari, R. M., Galafassi, C., & Usart-Rodríguez, M. (2025). Percepción del docente sobre la otredad en la era de la inteligencia artificial. Sophia. La filosofia en tiempos de la digitalización, 39. https://doi.org/10.17163/soph.n39.2025.09 |
![]() |
Sánchez, G. L., Llussà, A. S., & Valls-Bautista, C. (2025). Diseño y evaluación de una propuesta didáctica para el desarrollo de la competencia en alimentación en secundaria. EDU REVIEW. International Education and Learning Review/Revista Internacional de Educación y Aprendizaje, 13(1), 129-143. https://doi.org/10.62701/revedu.v13.5438 |
![]() |
Quinde-Herrera, K. S., Valls-Bautista, C., & Esteve-González,. V. (2025). Flipped learning and lifelong learning: synergies for 21st century education. Maskana, 16(1), 277-293. https://doi.org/10.18537/mskn.16.01.17 |
![]() |
Borden-Lanza, Y. H., Lores-Gómez, B., & Usart-Rodríguez, M. (2025). Aulas de tecnología apllicada y competencia digital en la formación profesional: diseño, elaboración y validación de un instrumento de recogida de datos. Aula Abierta, 54(2), 219-228. |
![]() |
Silva, J., González, J., Garrido, J., Lázaro, J. L., & Canales, R. (2025). Adapting and Validating DigCompEdu for Early Childhood Education Students Through Expert Competence Coefficient. Social Sciences, 14(6). https://doi.org/10.3390/socsci14060345 |
![]() |
Grimalt, C., Valls, C., Cebrián, G., & Marqués, L. (2025). An Exploration of Students' Attitudes Towards STEM and Climate Change: A Cluster Analysis Study with a Gender Perspective. European Journal of Stem Education 10(1). https://doi.org/ejsteme/16206https://doi.org/ejsteme/16206 |
![]() |
Guinovart, M., & Palau, R. (2025). Design and validation of a self-perception instrument on the use of scientific knowledge in teaching practice. NAER: Journal Of New Approaches in Educational Research, 14(1). https://doi.org/10.1007/s44322-024-00026-5 |
![]() |
Rebolledo, R., & Gisbert, M. (2025). La IA en educación: ¿andamio o muleta?. In P. Román-Graván, J. Barroso-Osuna, J. Cabero-Almenara, & C. Llorente-Cejudo (Eds), Visiones sobre la integración educativa de la inteligencia artificial. Dykinson. https://www.dykinson.com/libros/visiones-sobre-la-integracion-educativa-de-la-inteligencia-artificial/9791370063429/ |
![]() |
Torrubia, E., Piñol, D., Segura, M. & Casanova, G. (2025). Evaluación del impacto de los medios sociales sobre la salud de los y las adolescentes. Aposta. Revista de Ciencias Sociales, 105, 110-128. https://www.apostadigital.com/revistav3/hemeroteca/dppinol.pdf |
![]() |
Sanchez, S., Usart, M., Lores, B. & Requejo, S. (2025). Brecha de género en la competencia digital profesional: construcción y validación inicial de un instrumento para su medición. Feminismo/s. Revista del Centro de Estudios sobre la Mujer de la Universidad de Alicante, 45, 139-172. htttps://doi.org/10.14198/fem.2025.45.06 |
![]() |
Bresolí, E., Gandia, M., Suñé, X., Almira, P. & Valls, C. (2025). Programación y sostenibilidad: los ODS con Scratch junior en educación infantil y primaria. UTE. Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació, 2, e3958. https://doi.org/10.17345/ute.2025.3958 |
![]() |
Tusquellas, N., López-Villanueva, D., Palau, R., & Santiago, R. (2025). Educational Conceptual Model Design Research Methodology. UTE. Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació, 2, e4103. https://doi.org/10.17345/ute.2025.4103 |
![]() |
Rebolledo, R., & Gisbert, M. (2025). Aprendizaje adaptativo del inglés como lengua extranjera con herramientas de inteligencia artificial: una revisión sistemática de la literatura. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 29(1), 241-264. https://doi.org/10.30827/profesorado.v29i1.30828 |
![]() |
Acosta-Martínez, J. A., Usart-Rodríguez, M., & Duch-Gavaldá, J. (2025). Prácticas Educativas Abiertas: uso y adaptación de Recursos Educativos Abiertos en la educación superior. Una revisión sistemática. RECIE. Revista Caribeña De Investigación Educativa, 9, e9763. https://doi.org/10.32541/recie.v9.763 |
![]() |
Tusquellas, N., Santiago, R. & Palau, R. (2025). Prefessional Development Analytics: A Smart Model for Industry 5.0. Applied Sciences, 15(4), 2057. https://doi.org/10.3390/app15042057 |
![]() |
Quiles-Rodríguez, J., Palau, R., & Mateo-Sanz, J. M. (2025). How Artificial Intelligence-Assisted Colour Lighting Can Improve Learning: Evidence fron Recent Classrooms Studies. Applied Sciences, 15(7), 3657. https://doi.org/10.3390/app15073657 |
![]() |
Fretes, G. & Palau, R. (2025). The Impact of Noise on Learning in Children and Adolescents: A Meta-Analysis. Applied Sciences, 15(8), 4128. https://doi.org/10.3390/app15084128 |
![]() |
Artiles-Rodríguez, J., Aguiar-Perera, M. V., Esteve-González, V., & Serrano-Molinero, V. (2025). La brecha digital de género en los estudiantes de grado en varias universidades españolas. RIED-Revista Iberoamericana De Educación a Distancia, 28(1), 371-395. https://doi.org/10.5944/ried.28.1.41536 |
![]() |
Jorajuria Elizondo, I., & Usart Rodriguez, M. (2025). Modelo Rotación por Estaciones para la mejora del rendimiento en ciencias en secundaria: una revisión sistemática. Revista de Investigación Educativa, (43). 599901. https://doi.org/10.6018/rie.599901 |
![]() |
Chavarria, A., Santiago, R., Palau, R., & Silva, J. (2025). Validation of a Tool to Measure the Digital Competence of Students fron Universidad Latina. Journal of Ecohumanism, 4(2). https://doi.org/10.62754/joe.v4i2.6560 |






























