Entrevista de Mercè Gisbert a Metadata: ''Entre prohibir i educar: dia zero sense les pantalles a l'aula''.
Premsa -
Mercè Gisbert, catedràtica en Tecnologia Educativa en la Universitat Rovira i Virgili, parla sobre el context tecnològic a l'aula arrel de les noves mesures implantades pel Pla de Digitalització Responsable.
A partir d’aquest curs, a les etapes obligatòries no està permès l’ús de mòbils i rellotges intel·ligents, mentre que a infantil s’eliminen progressivament les tauletes i les pissarres digitals. Aquestes mesures s’enmarquen dins del que s’anomenta Pla de Digitalització Responsable, que revisa l’ús de dispositius tecnològics i els efectes en l’aprenentatge, el rendiment i la salut dels joves i infants.
"Tots els agents educatius haurien d'assumir la importància de formar a les noves generacions en fer un bon ús de la tecnologia i deixar de culpar-la de totes aquelles coses que no funcionen en l'educació actual", afirma Mercè Gisbert. A més, "Una educació, en sentit ampli, ha d'implicar a les escoles, a les famílies i a la mateixa societat; i és que no hem d'oblidar que vivim en una societat tecnològica que no canviarà i que, per tant, ha de formar els ciutadans perquè s'hi puguin desenvolupar".
En referència a la competència digital docent, Mercè Gisbert ens afirma que ''si no formem a l’estudiant per al desenvolupament de la seva competència digital, no els estem fent cap favor, ja que té a veure, específicament, amb ser capaç de gestionar i fer un bon ús de la tecnologia’’.