Universitat Rovira i Virgili

Comunicacions 2025

A continuació es presenten les publicacions realitzades pel grup de recerca ARGET (Applied Research Group of Educational Technology)


ICOMTA 2025

02/09/2025

Valls-Bautista, C., Esteve-Gonzalez, V., Usart-Rodríguez, M., Schina, D., & Borrull, A. (2025). Does the level of pre-service teachers' digital competence in Teacher Digital Competence influence the acceptance of using Educational Robotics? [Presentación Oral]. V Conferencia Internacional de Comunicación y Tecnologías Aplicadas de 2025 (ICOMTA 2025).

CIDUI 2025

9-11/7/2025

Grau-Castell, L., Reverté-Villarroya, S., Segura-Meix, M., Adell-Lleixa, M., Sarrió-Colas, L., Esteban-Blanco, J.M., Baucells-Rodríguez, J., & Palau-Martín, R. (2025). La metodologia de simulació per a docents d'educació secundària i formació professional. Un camí cap a l'aprenentatge transformador. [Presentación Oral]. Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación. (CIDUI 2025).

Grau-Castell, L., Reverté-Villarroya, S., Adell-Lleixa, M., Esteban-Blanco., J.M., Baucells-Rodríguez, J., & Palau-Martín, R. (2025). Simulación Clínica Avanzada para el Desarrollo de Habilidades Comunicativas en Estudiantes de Enfermería. Una Innovación Educativa en la Atención Geriátrica. [Presentación Oral]. Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación. (CIDUI 2025).

Marqués-Molías, L., & Bazo-Hernández, L. (2025). Transforma el aprendizaje con simulaciones gamificadas en la Educación Superior. [Presentación Oral]. Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación. (CIDUI 2025).

Molero-Aranda, T., Queralt-Romero, M., Lázarp-Cantabrana, J.L., & Gisbert-Cervera, M. (2025). De estudiantes a docentes digitales: una estrategia formativa basada en el aprendizaje-servicio. [Presentación Oral]. Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación. (CIDUI 2025).

Valero, J., Moreno, D., Genís, M., Pagès, I., Lázaro, J.L., Molero, T., Queralt, M., & Gisbert, M. (2025). Entre disseny i educació: disseny col·laboratiu d'espais educatius per al futur. [Presentación Oral]. Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación. (CIDUI 2025).

ICON EDU 2025

11-13/6/2025

International Congress: Education and Knowledge.

Molero-Aranda, T., Lázaro-Cantabrana, J.L., & Queralt-Romero, M. (2025). Construyendo puentes entre la universidad y la escuela: el aprendizaje-servicio como motor de transformación en la formación docente. [Presentación Oral]. 4th International Congress: Education and Knowledge. (ICON EDU 2025).

Queralt-Romero, M., Lázaro-Cantabrana, J.L., Molero-Aranda, T. & López-Vilar, R. (2025). Pilotaje de una pauta de observación para analizar prácticas educativas que integran tecnologías digitales desde la educación básica hasta la superior. [Presentación Oral]. 4th International Congress: Education and Knowledge. (ICON EDU 2025).

FIET 2025

05/06/2025

Construcció de coneixement en l’era de la Intel·ligència Artificial: usos educatius de les tecnologies digitals.

López-Vilar, R., Queralt-Romero, M., Lázaro-Cantabrana, J.L., & Molero-Aranda, T. (2025). Comprender la práctica docente con tecnologías digitales: diseño y aplicación de una pauta de observación y una entrevista. [Presentación Oral]. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. (FIETxs2025).

Queralt-Romero, M., Lázaro-Cantabrana, J.L., & Gisbert-Cervera, M. (2025). Aproximación a la etrategia de toma de datos para el análisis de prácticas educativas que integran tecnologías digitales. [Presentación Oral]. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. (FIETxs2025).

Rebolledo, R., & Gisbert-Cervera, M. (2025). GPT personalizado para el desarrollo de la escritura en ingés como lengua extranjera.[Presentación Oral]. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. (FIETxs2025).

Vercher-Ribis, E., & Holgado-Garcia, J. (2025). STEAMshibai! L'ús d'intel·ligència artificial per crear narratives que treballin la igualtat de gènere. [Presentación Oral]. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. (FIETxs2025).

Ralda-Baiges, A., Lázaro-Cantabrana, J.L., & Holgado-Garcia, J. (2025). Integració de la competència digital i els projectes steam: percepció docent en un context d'innovació educativa. [Presentación Oral]. Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia. (FIETxs2025).

WFATE-ATEE 2025

27-30/05/2025

World Federation of Associations for Teacher Education (WFATE) 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe (ATEE) - Spring Conference.

Gisbert-Cervera, M., & Usart-Rodríguez, M. (2025). Towards a sustainable digital educational ecosystem: a conceptural model. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Queralt-Romero, M., & Grimalt-Álvaro, C. (2025). Best educational practices with DT: analysis and evidence. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Molero-Aranda, T., & Lázaro-Cantabrana, J.L. (2025). Co-creation of Sustainable Learning Spaces: An Interdisciplinary Experience of Educational Innovation. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Esteve-González, V., & López-Vilar, R. (2025). Observatory on digital competence in education: Educating citizens for the digital and global era. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Llurba, C. (2025). Podcast to promote the professional vocation of future teachers. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Gili-Moreno, S., Gisbert-Cervera, M., & Larraz, V. (2025). Democratic education and teacher training: an analysis from pedagogical thinking. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Nadal-Solanas, O., Usart-Rodríguez, M., Valls-Bautista, C., & Marqués-Molías, L. (2025). Creativity and technology in Physical Education: Preparing pre-service teachers through maker culture. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Rebolledo-Font de la Vall, R., Gisbert-Cervera, M., & Herrera, M. (2025). Repurposing multimodal AI tools for EFL essay writing. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).

Lockhart, E.A., & Barriuso, C. (2025). Exploring eTwinning in Initial Teacher Education. [Presentación Oral]. World Federation of Associations for Teacher Education & 8th Biennial Conference & Association for Teacher Education in Europe. (WFATE-ATEE Spring Conference).